Eryk Mistewicz

Doradca polityczny, konsultant strategii marketingowych, dziennikarz i publicysta

Eryk Mistewicz – Doradca polityczny, konsultant strategii marketingowych, dziennikarz i publicysta urodzony w 1967r. w Goleniowie. Ukończył dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, a także kształcił się w zakresie zarządzania projektami i strategii marketingowej we francuskiej École Supérieure des Sciences Commerciales d’Angers.

Jak sam o sobie pisze, fascynują go skuteczne formy komunikacji, marketingu, kształtowania postaw i decyzji. Po 1989 r. współtworzył polski rynek mediów. Wprowadzał pierwszą polską telewizyjno-radiową satelitarną platformę cyfrową „Wizja TV”. Pracował przy wprowadzaniu na polski rynek wielu poczytnych tytułów prasowych. Współtworzył m.in. tygodnik „Wprost” i jako redaktor tego tygodnika otrzymał w 1995r. nagrodę główną Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich czyli tzw. „Polskiego Pulitzera”.  

Tworzył wiele strategii komunikacyjnych i wyborczych, a także wspierał budowę marek licznych polityków różnych szczebli. W 1992r. był rzecznikiem ministra ochrony środowiska. Od 2001r. pełnił funkcję doradcy Marszałka Sejmu RP Macieja Płażyńskiego,  później został strategiem kampanii prezydenckiej prof. Zbigniewa Religi. Współpracował także z francuską Unią na rzecz Ruchu Ludowego Nicolasa Sarkozyego. Zajmuje się też tzw. politycznym rebrandingiem. Sam siebie określa jako niezwiązanego z żadną partią polityczną.

Autor kilku książek, w tym „Anatomia władzy” mówiącej o postpolityce i marketingu politycznym, czy „Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają”. Aktywny publicysta piszący m.in. dla „Do Rzeczy”, „Forbes” czy dla poczytnych zagranicznych czasopism. Popularyzator Twittera i nowych form komunikacji w polityce. Prezes Instytutu Nowych Mediów działającego m.in. na polu innowacyjności w zakresie nowych mediów i budowania społeczeństwa obywatelskiego.

Inni prelegenci

Poznaj inne osoby będące częścią projektu