Polska firma ubierała 8 reprezentacji na IO w Tokio, więcej miała tylko jedna marka – Kongres Polska Wielki Projekt

Polska firma ubierała 8 reprezentacji na IO w Tokio, więcej miała tylko jedna marka

Polska firma produkująca odzież sportową stała się niezaprzeczalnym zwycięzcą Igrzysk Olimpijskich w Tokio, po tym jak okazało się, że była oficjalnym partnerem większej liczby krajów była tylko jedna marka.

Podczas gdy Włochy nosiły ubrania Armaniego, a Ameryka Ralpha Laurena i Nike, 4F, założona przez kieleckiego biznesmena Igora Klaję, była noszona przez Chorwację, Grecję, Łotwę, Litwę, Macedonię Północną, Polskę, Serbię i Słowację.

Wśród gwiazd sportu w strojach olimpijskich 4F znaleźli się m.in. tenisista Novak Djokovic, zdobywczynie złotych medali w taekwondo Matea Jelić i Milica Mandić oraz Jovana Preković, która zdobyła złoto w karate.

Wśród pozostałych zawodników znaleźli się m.in. bracia Martin i Valent Sinković, którzy zajęli pierwsze miejsce w wioślarstwie bez kosza, polscy miotacze Anita Włodarczyk i Wojciech Nowicki, Mate Pavić i Nikola Mektić, którzy zwyciężyli w deblu mężczyzn oraz mistrzyni świata w strzelaniu z łuku Zuzana Rehák-Štefečeková

W międzyczasie Miltiadis Tentoglou, Miltiadis Tentoglou i Dawid Tomala stanęli na szczycie podium w strojach do biegania 4F, podobnie jak męska reprezentacja Serbii w piłce wodnej oraz Łotwy w koszykówce 3×3, a także polska sztafeta mieszana 4×400 metrów.

Tylko hiszpańska marka Joma miała więcej oficjalnych partnerów.

Marka ta, która rozpoczęła swoją działalność w 2003 roku, działająca pod parasolem grupy OTCF, posiada obecnie ponad 200 sklepów w ponad 40 krajach.

Założyciel marki, Igor Klaja, od zawsze był pasjonatem sportu. W młodości rozpoczął pracę jako dystrybutor dla innych firm, zanim w 2003 roku stworzył swoją pierwszą markę odzieży sportowej „Outhorn”, której produkty sprzedawał za pośrednictwem krajowych sieci supermarketów.

W 2007 roku otworzył swój własny sklep, a miejscem jego pierwszej działalności były Kielce, miasto jego urodzenia.

Już po roku marka rozpoczęła współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, a w 2010 roku była oficjalnym dostawcą odzieży na Zimowe Igrzyska Olimpijskie.

Od tego czasu jest dostawcą dla narodowej reprezentacji lekkoatletycznej zarówno na zimowych, jak i letnich Igrzyskach Olimpijskich i jest wiodącym producentem i dystrybutorem odzieży sportowej, zaopatrującym drużyny olimpijskie i związki sportowe w całej Europie.