Wygrywamy razem również w nowej rzeczywistości
Mimo wyzwań, z którymi wszyscy mierzymy się na co dzień, Totalizator Sportowy nie zapomina o swojej misji i społecznym zobowiązaniu. Dzisiaj, być może jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, istotne są stabilność i systematyczny wzrost, na których skupia się polski operator loteryjny. Dzięki niezachwianym wpływom do budżetu państwa i na fundusze celowe Totalizator Sportowy jest filarem sportu i kultury, a dla wielu Polaków niezmiennie pozostaje źródłem ulubionej rozrywki.
Rekordowe wyniki finansowe w jubileuszowym roku
W 2021 roku Totalizator Sportowy z powodzeniem odnalazł równowagę między wyzwaniami postpandemicznej rzeczywistości a okrągłym jubileuszem 65-lecia działalności spółki. Świętowaniu tego ostatniego towarzyszył sam Robert Lewandowski, Ambasador Jubileuszu, który był twarzą kampanii przypominającej o bogatej historii Totalizatora Sportowego. W przekazie nacisk położono też na graczy LOTTO, bez których wsparcia nie można by było przeznaczać tak wysokich kwot na polski sport i kulturę.
W 2022 roku wiemy już, o jakich kwotach mowa. To rekordowe ponad 26 miliardów złotych przychodu i historycznie wysoka suma 2,715 miliarda złotych przekazana Skarbowi Państwa. Ponad 1,155 miliarda złotych z tej sumy przekazanych zostało dzięki klientom Totalizatora Sportowego na wsparcie rozwoju polskiego sportu oraz kultury narodowej. To realne środki, dzięki którym budujemy poczucie wspólnoty narodowej – czy to podczas wspólnego kibicowania Biało-Czerwonym, czy to podczas przeżywania doznań kulturalnych.
Zrównoważony rozwój biznesowy
Poza aspektem biznesowym jak nigdy wcześniej ważna jest jednak rola działań prospołecznych. Totalizator Sportowy ma tego świadomość, dlatego poza zobowiązaniami płynącymi z zapisów znowelizowanej ustawy hazardowej, stara się wychodzić naprzeciw wyzwaniom ostatnich lat i szukać rozwiązań, które będą korzyścią dla wszystkich.
Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na całym społeczeństwie, dlatego działania pomocowe podjęte przez Totalizator Sportowy był niemal natychmiastowe. Łącznie na walkę z COVID-19 przeznaczyliśmy ponad 25 milionów złotych. Od darowizn rzeczowych dla placówek medycznych poprzez pomoc w organizacji szpitala tymczasowego czy wsparcie dla obozów sportowych organizowanych dla dzieci, których aktywność fizyczna była mniejsza w czasie lockdownów – zakres działań był naprawdę duży. Znaczna część środków na te projekty pochodziła z akcji przekazywania 10% ze sprzedaży produktów LOTTO online właśnie na ten cel.
Głos na arenie międzynarodowej
Lekcje wyniesione z zarządzania w trakcie pandemii dość szybko okazały się cenne. W obliczu brutalnej agresji Rosji na Ukrainę Totalizator Sportowy również postanowił ruszyć z pomocą poszkodowanym przez wojnę. Tu także skala działalności jest duża: zbiórki, wspieranie oddolnych inicjatyw pracowniczych, organizacja punktu pomocy dla matek z dziećmi na warszawskim Dworcu Zachodnim, darowizny dla organizacji humanitarnych… Spółka podjęła też decyzję o zmianie przeznaczenia swojego ośrodka wypoczynkowego w Krynicy-Zdroju – obecnie gości on uchodźców z Ukrainy. Zorganizowano też Zakłady Specjalne, dochód z których (ponad 4,2 miliona złotych) został przekazany na pomoc Ukrainie. Totalizator Sportowy zabrał również głos na arenie międzynarodowej. Jako członek prestiżowych organizacji branżowych – European Lotteries i World Lottery Association – wystosował wraz z partnerami z innych krajów (Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia) pisma wnioskujące o wykluczenie rosyjskich i białoruskich loterii ze struktur organizacji międzynarodowych. Na rezultaty nie trzeba było długo czekać. Członkostwa obydwu podmiotów zostały zawieszone w obu organizacjach, a decyzje co do ich ewentualnego wykluczenia mają zapaść wkrótce.
W biznesie warto pamiętać, że odbiorcą i zarazem beneficjentem usług oraz zysków jest drugi człowiek. Z tą świadomością Totalizator Sportowy prowadzi swoją działalność już od ponad 66 lat. Dzięki zwrotowi ku innowacji i jednoczesnemu dążeniu do zrównoważonego rozwoju udaje nam się być coraz lepszymi w tym, co robimy. I zgodnie z naszym hasłem chcemy przypomnieć Polakom, że przecież wygrywamy, kiedy jesteśmy wspólnotą – bo #WygrywamyRazem.
Social media