Kultura, głupcze!
Głównym celem panelu będzie przedstawienie wizji doskonalenia narzędzi polityki kulturalnej w Polsce na wielu polach – humanistyki akademickiej, produkcji artystycznej (kino, teatr, sztuki wizualne), rynku medialnego a także współpracy międzynarodowej pod kątem dowartościowania tradycyjnej i konserwatywnej wrażliwości kulturowej, tak aby adresowany do niej przekaz stał się częścią głównego nurtu obiegu kultury.
Panel będzie składał się z pięciu części i dyskusji, w której wezmą udział:
Mateusz Werner – Dlaczego wspólnota narodowa potrzebuje kultury? Dlaczego społeczeństwo jest konstrukcją symboliczną? Państwo i kultura narodowa w kontekście procesów globalizacyjnych i obecnego porządku konstutycyjnego RP.
Maciej Urbanowski – Uniwersytet jako najważniejsza instytucja kultury – fabryka tożsamości i laboratorium odnawiania znaczeń kodu kulturowego – jego aktualizacji i adaptacji cywilizacyjnej. Jednocześnie – koło zamachowe emancypacji społecznej, upowszechniania kultury, upodmiotowienia coraz szerszych kręgów społecznych. Humboldtowski uniwersytet kultury a globalizacyjny „uniwersytet doskonałości”.
Krzysztof Noworyta – przemysł kulturalny a kultura narodowa. Inspiracje ku rewitalizacji modelu kultury tożsamości.
Paweł Lisicki – media i kultura, wizja rozwoju rynku medialnego w Polsce uwzględniająca medialne wsparcie dla kultury instytucjonalnej, tradycyjnej, konserwatywnej
David Engels – co polska kultura może dziś zaoferować Europie i światu? Perspektywy i możliwości instytucjonalnej współpracy międzynarodowej w duchu kultur tożsamości.
Social media